KÁR, ha kár!

Évekkel ezelőtt az egyik nemzetközi fuvarozást végző cégünk vezetője hétvégén hívott, hogy az egyik kamionja Ausztriában közúti balesetnek volt vétlen részese. Az autópálya-rendőrség által kiállított jegyzőkönyvből egyértelműen kiderült, hogy ki volt a károkozó és melyik cég a biztosítója. Tanácsomat kérte, mit tegyen? Én javasoltam, hogy kérje meg a járművezetőjét, menjen el a legközelebbi városba, várja meg a hétfői napot és vetesse fel a kárt a helyi biztosító kárszakértőjével. A tanácsom szerint jártak el! Az osztrák biztosító helyi képviselője a kárfelvétel közben intézkedett, hogy a javítás idejére kapjanak egy másik kamiont, melyet addig használhattak, amíg a javítás befejeződött. Ügyfelünk a kár lezárulta után nem győzött köszönetet mondani a jó tanácsért! Rengeteg ügyintézést és mérgelődéstől megmentettem!Nem kellett itthon magyar biztosítóval a kárt felvetetnie, javítót keresnie, számlákat fizetnie, kiesett bevételek elmaradását bizonygatnia és legfőképpen nem vontak le a javítási számlából értékemelkedést az 5 éves vontatójának és pótkocsijának cserélt alkatrészeiből!

Miért is lényeges ezt hangsúlyozni!

A kötelező gépjármű felelősségbiztosítás alapján rendezett károknál a magyar  biztosítók egész Európában egyedülálló módon, igen jelentős mértékben avultatnak. Ez azt jelenti, hogy új alkatrészek beépítése esetén olyan értékemelkedések következnek be a járművekben, amit a hazai kárrendezők a törvény szerint a károkból történő gazdagodás tilalmára hivatkozva levonnak. Ez annyit jelent, hogy a magyar biztosító egy kijavított járműnél a beépített új alkatrészek árának akár negyven-ötven  százalékát is levonhatja és így továbbítja a külföldi kárrendező biztosító felé.
Mindezzel szemben az EU-s biztosítási kárrendezés nem ezt a gyakorlatot folytatja, nem ismeri az avultatás fogalmát, teljes alkatrészárakat fizet.

Jó lenne, ha itthon is változna a kárrendezési gyakorlat, esetleg törvény is pontosan szabályozná az avultatás fogalmát, mértékét és nem  vonnának le értékemelkedés címen a károsodott és cserélt alkatrészek árából.

De legalább annyit elérni, hogy a külföldi biztosító kárrendezése esetén ne alkalmazzák e gyakorlatot!

2016-05-11T11:05:29+00:00

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás