Egy brandépítés mottója

 Egy brandépítés mottója

Mi is a brand vagy más néven márka?

A brand – magyarul márka – olyan név, fogalom,jel, szimbólum vagy grafikai elem, amely az eladó/eladók egy csoportjának termékeit és/vagy szolgáltatásait azonosítja, illetve azokat a versenytársakétól megkülönbözteti. Tehát  lényege a brandépítésnek, hogy különbséget tegyünk az én termékem, szolgáltatásom és a piacon lévő konkurens termékek, szolgáltatások között. Szükséges eleme: márkanév és logó!/ Halmágyi Árpád, Sapientia, 2013/

Több mint két évvel találkoztunk először kollégámmal a brandépítés fogalmával. Hallottuk már ezt a szót, de csak sejtéseink voltak annak tartalmáról. Megkeresett bennünket egy azóta már versenytárs alkusz cég két tulajdonosa és szeretett volna 1 % részesedést vásárolni a cégünkből. Először nem értettük, mi haszna lenne ennek a csekély százaléknak, miért éri meg nekik, hogy betársuljanak hozzánk akár 1 %-al is. Piaci viszonyokról, cégbirodalmakról, társadalmi szerepvállalásokról, irányadó brandekről beszéltek nekünk, amit értettünk is, meg nem is.

Most már értem őket!

A Foster Biztosítási Alkusz Kft 23 év után új arculattal jelentkezik, lecseréltük az eddigi logónkat, új arculati kézikönyvet készíttettünk, új szlogennel / Élj Biztonságban!/jelentkeztünk. Mindennek a bevezetésnek a költsége tervezéstől a kivitelezésig, a piacra történő bevezetéséig egy igen komoly összegbe került. És a FOSTER márkanevet a megyébe már nem kellett bevezetni…

A versenytárunknak – bár úgy hirdeti, hogy 1989 óta létezik – még a céget, a márkanevet, a szolgáltatásait is be kell/ kellett vezetni az ügyfelek körében és az alkuszi piacra. Így már érthető, miért is kellet volna az az 1 %, milyen költségektől szabadult volna meg az újonnan induló alkusz.

De elegendő-e ennyi? Elegendő-e, hogy csak brandje legyen egy cégnek?

Véleményünk szerint, mindez kevés, ha nem vagyunk elég hitelesek, ha nem vagyunk szakmailag jók és elfogadottak, ha nem tisztelnek meg bennünket az ügyfeleink bizalmukkal és ha nem maradunk ennyi év után is embernek!

Az új arculatunk bevezetése alkalmából rendezett rendezvényünkkel kapcsolatban kaptuk ezt az üzenetet:

“Kedves Józsi, István!

Számtalan hasonló alkuszi rendezvényen veszek részt, mint amilyen a tiétek volt pénteken. Gyurival és Zsolttal fantasztikusan éreztük magunkat nálatok, a haza úton arról beszélgettünk, hogy mitől volt ez más. Nehéz megfogalmazni, mert nem magában a programokban van a különbség, hanem a bennünk kialakult érzésben. A rendezvényeteken minden volt, de mindenből pontosan annyi, amennyi kell. Nem volt hivalkodó, önajnározó. Szakmai volt, baráti volt, kedves volt, őszinte volt. De legfőképp nagyon hitelesek voltatok.

Köszönjük, hogy ott lehettünk.

Üdvözlettel:

Józsa Ádám

nonlife csoportvezető

Aegon Magyarország Általános Biztosító Zrt.

Alkuszi és Banki Igazgatóság

 

Szerintem jó úton haladunk a brandépítésben……. szerintem!

 

brand-1brand-2

 

2016-12-27T08:09:49+00:00

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás